Veelgestelde vragen 


Hoe lang van te voren moeten we jullie boeken?


Dat hangt een beetje van de periode af (in de zomer is het vaak drukker) maar over het algemeen moet het wel lukken bij zo’n 2 maanden van tevoren, je kan altijd even een berichtje sturen voordat je boekt of de data dat je het feest wilt geven vrij is.


L

Waar moeten jullie vandaan komen?


HG EVENTS is gevestigd in de provincie West vlaanderen , maar werkzaam door heel Belgie en Nederland. Reiskosten zijn gratis mits de afstand meer dan 30 km is. 


L

Wordt de planning voor het feest nog een keer doorgenomen?


Jazeker, 1 week voor het feest nemen we nog even contact met je op en nemen we samen alles nog even door.


L

Wat gebeurt er als de DJ - ARTIEST ziek is?


Dan zal HG EVENTS zorg dragen dat er een geschikte DJ - ARTIEST op jouw feest komt optreden . “The show must go on!”


L

Welke muziek draaien jullie?


Dat is geheel aan jou, jij bepaalt wat er op het feest gedraaid wordt en de DJ zal daarop inspelen met nummers die vergelijkbaar zijn aan de muziek die jij en het publiek graag wilt horen. Van tevoren ontvang je een wensenformulier van ons waarop je aangeeft welke muziek er gedraaid moet worden en welke muziek niet.


L

Hoe laat komen jullie opbouwen?


Dat is altijd in overleg, bij de meeste feesten nemen we anderhalf uur tot 2 uur voor het feest begint als tijd van opbouwen, dit is ruim voldoende om met een basisshow op tijd klaar te zijn en spelen wij al achtergrond muziek af voor de inloop van de gasten. 


L

Kunnen wij komen kijken op een feest naar de DJ?


Nee, helaas is dat niet mogelijk, dit omdat wij heel veel op privé feesten staan. 


L

Wat kost een DJ - ARTIEST?


Mocht je alléén een DJ  willen boeken zonder apparatuur e.d. dan zijn de kosten 100 euro per uur.

Indien artiest kan dit afhankelijk zijn van wat je wenst van de artiest , van welke regio ze moeten komen en bvb hoe lang je ze wenst .


L

Hoe geef ik mijn wensen door?


Bij het boeken van een DJ - ARTIEST hebben wij via de mail of telefonisch contact over jouw wensen. Mochten hier later nog wensen gewijzigd worden dan kan dit gemakkelijk via de mail, telefoon, of whatsapp, dit wordt later verrekend .


L

Hoe ziet jullie apparatuur eruit?


Wij zijn graag duidelijk over de spullen waarmee we op jouw feest komen. 


L

Hebben jullie ook een microfoon?


Jazeker! De DJ die komt draaien heeft altijd een microfoon mee. Je kunt vanzelfsprekend gebruik maken van deze microfoon voor stukjes, iets mede te delen of je gasten te bedanken.


L

Is er een document wat vastlegt dat de DJ - ARTIEST bij mijn feest komt optereden?


Uiteraard! Zodra je een boeking gedaan hebt bij ons kijken wij eerst of deze datum nog beschikbaar is. Mocht dit mogelijk zijn nemen wij telefonisch contact met je op en ontvang je hierna van ons een overeenkomst met alle wensen die telefonisch besproken zijn. Nadat dit allemaal geregeld is ontvang je daarna een overzichtelijke factuur die 14 DAGEN voor aanvang boeking voldaan dient te worden.


L

Zijn er verschillende opstellingen of shows waar wij uit kunnen kiezen?


HG EVENTS beschikt over meerdere DJ shows. In overleg kan bepaald worden welke apparatuur het best geschikt is voor jouw feest of evenement. Voor elk soort feest hebben wij de juiste match. Op iedere locatie en voor ieder budget. Voor een goed overzicht van onze shows inclusief prijzen verwijzen wij je door naar onze pagina prijsinformatie.


L

Mag ik een playlist aanleveren?


Dat kan zeker! Je eigen muziekvoorkeur en die van je gasten zijn bepalend voor de muziekkeuze van de DJ. Daarnaast gebruikt hij ook zijn eigen kennis om er een onvergetelijk feest van te maken.


L

Hoe wordt de prijs berekend?


De prijs voor een drive-in show berekenen wij op basis van jouw specifieke voorkeuren. Ieder feest is uniek en jouw wensen zijn weer anders dan die van andere klanten. Onze prijs hangt af van de keuzes die jij maakt omtrent:

  • het aantal gasten
  • de duur van het feest
  • de gewenste apparatuur/materialen
  • de afstand naar de locatie
  • eventueel met live muziek

 

Nadat jij je wensen hebt doorgegeven, berekenen wij een aanbod op maat.


L

Wat is de procedure als ik een DJ - ARTIEST bij jullie wil huren?


Allereerst super leuk dat je overweegt een DJ te boeken bij ons! Wij komen er natuurlijk graag een onvergetelijk feest van maken bij je, maar neem eerst even contact met ons op om te kijken of we beschikbaar zijn op jouw feestdatum. Dat kan telefonisch op 0497 91 20 86, per e-mail op info@hgevents.be of via ons contactformulier. Als wij beschikbaar zijn en je bent akkoord met onze offerte, kun je deze per e-mail bevestigen. Je ontvangt vervolgens per e-mail een overeenkomst in PDF-formaat van ons waarin alle details en gemaakte afspraken overzichtelijk zijn opgenomen.  Na controle stuur je ons een mailtje terug waarin je verklaart akkoord te gaan met deze overeenkomst. Vervolgens ontvang je binnen enkele dagen na akkoord te zijn gegaan de factuur van ons.  Deze factuur dient uiterlijk 14 dagen voor boeking te worden voldaan. Als dit gedaan is gaan wij alles voor je regelen; we reserveren alle apparatuur voor desbetreffende datum en een uitstekende DJ - ARTIEST voor jouw feest, wij nemen indien nodig contact op met de locatie wat wij nog moeten weten. Betreft het onderdeel “muziek” krijg je van ons een wensenformulier die je in kan vullen zodat wij een goed beeld krijgen wat voor muziek er gedraaid dient te worden op jouw feest.


L

Hoe werkt het met de betaling?


Je ontvangt de factuur 14 dagen voor aanvang evenement  .  Het totale bedrag dient 14 dagen voor boeking te worden voldaan. . Alle betalingen gaan dus per bank. Ons bankrekeningnummer (IBAN) is: BE 82 3632 1637 1068


L

Hoe verloopt een feest meestal?


Allereerst is de DJ ruim van tevoren aanwezig om zich voor te bereiden. Hierbij is het van belang dat de DJ zijn opstelling van tevoren kan installeren op de locatie. Daarna, voordat de eerste gasten binnen komen zorgt de DJ dat er al gezellige achtergrondmuziek aan staat. Jouw gasten willen je immers eerst even kunnen feliciteren en even bij kunnen kletsen. Meestal als de feestvierder dat wilt roepen we deze even naar voren om het feest ‘officieel’ te openen en de gasten welkom te heten. Bij een eventuele bruiloft gaat het feest  natuurlijk van start na de openingsdans. Vervolgens wordt het tijd om de dansvloer gevuld te krijgen: het volume gaat wat omhoog, de verlichting gaat op standje “gezellig feest” en de DJ draait bekende hits die passen bij jouw (muziek)wensen en gasten. Meestal draaien we lekker gevarieerd, voor ieder wat wils, maar uiteraard wel in een vloeiende mix. Onze DJ’s zijn ervaren professionals die goed aanvoelen welke muziek ze moeten draaien om de dansvloer gevuld te houden, maar vanzelfsprekend mag je zelf aangeven welke muziek je wilt horen op je feest. Ook verzoekjes tijdens het feest zijn wat ons betreft van harte welkom. Tegen het einde van het feest zorgen we voor een mooie afsluiting en wordt het tijd om moe maar voldaan weer naar huis te gaan.


L

Krijg ik mijn geld terug als ik vroegtijdig mijn boeking annuleer?


Annuleer je tot 30 dagen voor de desbetreffende datum van de boeking krijg je de helft van de aanbetaling teruggestort op de rekening. Zit je binnen de 30 dagen voor de desbetreffende datum van de boeking kunnen wij de aanbetaling helaas niet terug storten.


L

Wat gebeurt er als ik een offerte aanvraag?


Wanneer je bij ons een offerte aanvraagt zetten wij jouw datum in optie. Wij nemen dan telefonisch contact met je op om kennis te maken en verdere details te bespreken. Vervolgens heb je twee weken de tijd om een keuze te maken, jouw optie blijft twee weken staan voordat deze datum weer open komt te staan voor andere boekingen.


 

Staat je vraag / antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op of stuur een mailtje naar info@hgevents.be dan nemen wij binnen 48 uur contact met je op.